Falla Calvet

#sentalboraia

Dades Falla:

Història

L'any 1990, un grup d'amics que es reunien el bar Esportiu, parlant, parlant, van dir: I per què no muntem una comissió fallera?, i així va nàixer la que hui dia li la Falla Calvet, i per què Calvet? Alboraia aquesta composta per 8 partides: Calvet, Desamparados, Milagró, Mar, Savoia, Masquefa, Massamardá i Vera.

Al nucli urbà pertanyien Calvet, Desamparats i Masquefa. Al polígon pertanyien Miracle i Mar. A Port Saplaya perteneicia Savoia i Massamardá, a València pertanyien Vera.

Per a evitar problemes i com estaven en la partida de Calvet es va utilitzar el nom de la partida per a la falla.

Les primeres reunions es van fer quan fins i tot no teníem casal i a març de 1991, plantem els nostres primers monuments al Carrer València.

Al 1992, ens traslladem al Carrer Coret i Peris, on tenim el casal, però encara i tot això continuàvem plantant els monuments al Carrer València i al Carrer Pintor Sorolla.

En aquest casal comencem fer els nostres propis monuments amb l'ajuda de tots els fallers, compràvem els motles dels ninots, després s'arreglaven i pintaven; era una altra activitat de la falla entre altres.

En 1992, creem la figura de la Musa del Foc i Musa de Simpatia; ocupades per les Falleres Majors de l'any eixint. També canviem el lloc de planta de monuments, perquè van estar mes prop del casal i es van plantar al Carrer Pintor Valero i a Music Vicent Ballester. Al 1995 li la primera vegada que la comissió no s'encarrega de fer i muntar la falla, s'encarrega a un artista faller.

També al 1995 es quan es va començar a muntar les denominades 'casetes' que des d'aqueix any fins hui, en la setmana de festa d'Alboraia ens dedicabamos a donar tapes i sopars a tota la gent que vol vindre a visitar-nos a preus populars.

L'any 1998, 2001 i 2003, seríem els guanyadors del 1.o primer premi al 'Ninot Indultat', atorgat per la Junta Local Fallera.

L'any 2000, la comissió va complir una dècada, celebrem el nostre X Aniversari, i enguany en el nostre llibret, com no podia ser agraït d'un altra manera, apareixen les fotos de tots els que durant aquells anys ens havien representat i havien deixat el nom de la Falla Calvet en un bon lloc, ells són els Presidents i les Falleres Majors, tant Infantils com Majors.

Enguany vam tornar a plantar els monuments en el lloc on van ser plantats per primera vegada, al Carrer València, el dia de la crema va ploure a doll i la nostra Fallera Major no va poder cremar el seu monument.

L'any 2004, van canviar d'ubicació del monument, i passem a plantar-lo en l'encreuament de les Calles San Isidro Llaurador amb Músic Vicente Ballester i el monument xicotet enfront del casal en Coret i Peris.

A més, realitzarem un concurs de portades de llibret, on els guanyadors infantil i major, van compondre la portada d'enguany.

L'any 2008 vam tornar a tindre la sort de guanyar el 1.o premi del 'Ninot Indultat' i enguany també comencem a celebrar la festa de Sant Valentín.

L'any 2010 celebrem el nostre XX Aniversari fent un xicotet homenatge a totes les Falleres Majors i Presidents que han representat a la nostra falla, i donant als nostres fallers la insígnia commemorativa.

Enguany obtenim el 2° premi en Monument Gran atorgat per la Junta Local Fallera.

L'any 2012 va ser el primer any que es van recollir 4 premis, els dos dels 'Ninots Indultats' i el 2° premi en el Monument Gran i el Monument Infantil.

L'any 2013 obtenim el premi al 'Ninot Indultat' del Monument Gran i el 3.o premi també en el Monument Gran.

L'any 2014 obtenim el premi al 'Ninot Indultat' del Monument Gran.

I arriba el 2015, XXV ANIVERSARI DE LA FALLA, convidant a tots els Presidents i Falleres Majors dels 25 anys, a participar en la festa, en la presentació i fent un sopar en el seu honor, com és habitual en els aniversaris anteriors es va recopilar fotos de l'inici de la falla fins enguany, es presenta un exercici ple d'emoció, festa i diversió.

L'any 2017 vam obtindre el 1.o premi al Monument Gran, obtenint el premi a la millor falla d'Alboraia, en el primer any que es van declarar les Falles Patrimoni Immaterial de la Humanitat.

Al llarg de l'any la falla, organitza diverses festes entre les quals cal destacar la Festa de Sant Joan, en la qual es realitza una foguera feta pels xiquets de la nostra comissió i tenen tot el dia d'activitats i jocs d'aigua, a la nit sopar amb discomovil per a tota la comissió i abans de cremar la foguera, es fa la Proclamació de les Falleres Majors per a l'any vinent.

També va sent habitual el tradicional concurs de paelles abans de la setmana fallera, que després de l'èxit de l'any anterior es va decidir fer un altre concurs el mes de juny i en el 2014 es va començar també a fer la festa d'ho apunta amb jocs infantils i a la nit torra i 'discomovil'.

Altres festes que s'organitzen per a infantils i majors somni: 'Halloween' on tots anem en la disfressa fent el joc de 'truc o tracte'; i un altra nit molt emocionant li la de Reyes, per la participació en la cavalcada de reis pel poble i com no després ens visita el Rei Mag...

Durant tot l'exercici faller, s'organitzen diferents activitats per a tots els fallers com: excursions, playbacks, jocs, campionats de parxís, dómino, truc, rummikub i poker.

Algunes de les excursions que organitza la falla són, per exemple, a Aquarama, al circ de Nadal, fem la visita al taller de l'artista faller per a visitar els nostres monuments i a l'exposició del Ninot a València... etc.

Durant tot l'any, els fallers es reunim els divendres nit en el casal, i es fa sopar de 'pa i porta' per als majors i xiquets, i, com a mínim, un diumenge al mes s'organitza un menjar de germanor.